Garanti
-Förutsatt att service bok är ifylld korrekt gäller följande garantitid för nedanstående årsmodeller:
- 2012-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 5år
- 2013-Fabriksgaranti 5år, Täthetsgaranti 5år
- 2014-Fabriksgaranti 5år, Täthetsgaranti 5år
- 2015-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2016-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2017-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2018-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2019-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2020-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2021-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2022-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2023-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
- 2024-Fabriksgaranti 2år, Täthetsgaranti 7år
*Garantitid gällande Ert fordon hittar Ni i garanti och serviceboken. Alla garantifrågor hanteras utav våra återförsäljare.
Instruktionsböcker
Kabes Instruktionsbok i PDF format kan ni ladda ner här. Ni kan även beställa instruktionsbok via en Kabe återförsäljare. Gällande bildelen för husbilar kontakta närmaste Fiat verkstad.
Serviceintervall
Serviceintervall gällande Ert fordon hittar Ni i garanti och serviceboken som följer med vid leverans. Detsamma gäller för bildelen(Mercedes-Benz). Har Ni ytterligare frågor gällande serviceintervall vänligen kontakta Er närmaste återförsäljare/Mercedes-Benz verkstad.
Kataloger
Kataloger i PDF-format finns att ladda ner här. Ni kan även beställa tryckta kataloger via en KABE återförsäljare.
> Kataloger för nedladdningSmart D Remote
Hur får jag tillgång till Smart D Remote funktionen?
För att ha tillgång till Smart D Remote behöver Ni ha en router. Routern behövs för att få tillgång till internet. När panelen har tillgång till internet blir en aktiveringskod synlig i panelen. När aktiveringskoden är synlig i panelen skickas den in till Er återförsäljare för aktivering av panelen. Den här installationen är något som Er återförsäljare hjälper Er med.
Hur skapar jag ett konto för Smart D remote?
Ladda ner appen ”SmartD Remote” (från Beijer Electronics Products AB). Appen finns för Iphone i AppStore, Appen finns för Android i Google Play butiken.
Registrering av konto för appen
Tryck på "Register" för att skapa ett konto.
Efter att man har tryckt på Register kommer man till den här vyn, här skapar man sitt konto.
- Skriv in din e-mail adress. E-mail adressen måste vara aktiv.
- Skapa lösenord samt bekräfta lösenord. Tänk på att lösenordet måste innehålla små och stora bokstäver, minst en siffra och ett tecken.
- När man har fyllt i allt trycker man på "Register".
Efter att man har tryckt på Register kommer man till den här vyn. Här står det att man ska logga in på sin e-mail för att bekräfta sitt konto.
Man får e-mail från SmartD Support och via den ska man bekräfta sitt konto. Tänk på att e-mail kan hamna i SPAMfiltret, titta gärna i skräpposten om mailet inte hamnar direkt i inkorgen.
När man har bekräftat sin e-mail är man redo att använda appen.
Felmeddelande i Appen
Smartphone does not seem to have a connection to the Cloud Server
Kommunikationsproblem mellan telefonappen och servern. Detta kan bero på att telefonen inte har kontakt med mobilnätet eller på annat sätt inte får kontakt med servern via mobilt Internet.
Your Smart-D system does not seem to have a connection to the Cloud Server
Kommunikationsproblem mellan Smart-D-enheten i husbilen/husvagnen och servern. Detta kan bero på att Smart-D-enheten och den tillhörande routern inte har kontakt med mobilnätet eller på annat sätt inte får kontakt med servern via mobilt Internet. Dålig mottagning i routern.
Smart D
Jag får felmeddelande ”Communication error station 9”
Station 9 är AC.
Om vagnen eller bilen inte har AC installerad men den är aktiverad i panelen kommer detta felmeddelande upp eftersom panelen inte har kontakt med en AC. Om vagnen eller bilen i fråga inte har AC då ska man avaktivera den i panelen.
Om vagnen eller bilen har AC då betyder det att 230V inte är inkopplad och att AC inte är inställd på standby. För att det ska vara möjligt att styra AC via panelen måste 230V vara inkopplad samt ska AC vara inställd på standby.
Bilen/vagnen saknar 12V i köket, vad är fel?
- Om det saknas 12V i köket, kan det bero på att allmän belysning fram i panelen inte är aktiverad. Systemet kräver att allmän belysning ska vara på för att köket ska ha tillgång till 12V.
Jag får felmeddelande ”Low voltage aux battery”
Det innebär att det är låg spänning i bodelsbatteriet. Ladda batteriet. Se mer information i instruktionsboken.